شايد تا بحال دقت كرده باشيد كه به هنگام استفاده از ويندوز ويستا اين امكان وجود دارد كه با نگه داشتن ماوس بر روي آيكون برنامه در Taskbar ويندوز ، تصوير كوچكي از برنامه در حال اجرا مشاهده كنيد

Visual Tooltip

Visual Tooltip  برنامه ايست كه چنين امكاني را در ويندوز XP براي شما فراهم مي سازد

از نكته هاي بسيار مهم كه مي بايست در استفاده از اين برنامه توجه داشت، آن است كه در طراحي ويندوز ايكس پي، استفاده از چنين برنامه هايي بطور ذاتي پيش بيني نشده است لذا اجراي چنين نرم افزاري نيازمند سيستم سخت افزاري بسيار قدرتمندي است.

در هر صورت پيشنهاد ما اين است كه به هنگام استفاده از برنامه هايي (مانند بازي هاي سنگين) كه از منابع سخت افزاري سيستم نهايت استفاده را مي برند،‌ از اين گونه برنامه ها خارج شويد.

به دلايلي كه آورده شد در اين ويرايش از Bonus ،‌ اين برنامه پس از نصب ، بطور اتوماتيك با بالا آمدن ويندوز اجرا نمي شود. و تنها Shortcut آن بر روي ديسكتاپ قرار مي گيرد، تا در صورت تمايل كاربر قادر به اجراي آن باشد. در اين حالت برنامه (يعني تا زمانيكه برنامه در حال اجرا نيست)  هيچ استفاده اي از منابع سيستم نمي كند و در نتيجه فشاري هم بر روي سيستم وارد نخواهد آورد.

از ديگر نكات مهم در استفاده از اين برنامه كه مي تواند براي بسياري از كاربران سوال باشد اين است كه اين برنامه بعد از اجرا فقط قادر به نشان دادن تصوير از برنامه هايي است كه پس از اجراي آن در حال minimize نباشند. براي حل شدن مشكل فوق برنامه هايي كه minimize شده اند را به حالت عادي برگردانده و تا چند ثانيه minimize نكنيد و يا ساده تر اينكه برنامه را طوري تنظيم كنيد كه با بالا آمدن ويندوز اجرا گردد.